dimarts, 16 de novembre del 2010

Escola Bressol UAB + Maquetes :)


Què hem aprés avui?


Avui ha vingut una mestra de l’Escola Bressol de la UAB per explicar-nos quines activitats de ciències es treballen allà i a donar-nos grans idees pel nostre futur.

Aquesta escola gaudeix d’un gran entorn amb bosc, llavors ens plantegem una pregunta: Què es pot fer amb aquest espai?

Aquest escola a tingut la idea de crear un hort ecològic on els nens i les famílies participen en el funcionament i cuidat de l’hort. A més, permet millorar la qualitat escolar i millorar la gestió sostenible.




Treball amb infants d’1 – 2anys

Observació al nostre bosc, recollim elements del bosc.

Fil conductor: El cuc de terra.

Classe de les Papallones. En motiu que el nom de la classe són “Les Papallones” es treballa el conte de “La papallona xica”.

Un aspecte molt positiu d’aquesta classe, és que tots els dibuixos que hi ha a l’aula (primera informació que reben els infants) són fotografies de la realitat, ja que d’aquesta manera es representa tal i com és. Amb els dibuixos es fa una representació de la realitat i amb les fotografies es fa una còpia exacta a D2. Quan siguin més grans ja es podran posar dibuixos a classe per poder arribar a l’abstracció.

Una altra activitat que es planteja és: “Fem de papallones!”. És un treball de psicomotricitat relacionat amb les ciències. Com ja vam poder comprovar nosaltres mateixes, les assignatures tenen una gran relació i el coneixement és un tot. En aquesta escola també es pot veure com relacionen la psicomotricitat, treballar desplaçaments i moviment del cos, amb les ciències, com es desplacen les papallones? Quines parts del cos han de moure per poder desplaçar-se?

Altra activitat que es realitza amb els petits d’1-2 és anar a recollir les deixalles del cos. Fer prendre consciència als infants que el bosc és de tots i que no pot quedar brut perquè quan embrutem el nostre entorn ens estem contaminant i fer morir a tots els animals i plantes que comparteix la vida amb nosaltres. Cal destacar, que en aquesta activitat no hi ha res de preparat, són deixalles del cap de setmana o de les altres persones perquè el pati de l’escola sempre està obert a tothom. Fent-ho d’aquesta manera també podem fer entendre que si nosaltres embrutem, nosaltres hem de recollir això perquè sinó després ho haurà de fer una altra persona i això no és agradable per ningú. Cadascú s’ha de fer responsable de les seves actuacions.

Com que el fil conductor dels nostres infants són els cucs, es decideix fer una capsa pels cucs de classe i així els infants es comencen a preocupar dels seus animals i a tenir responsabilitats importants.

Relació família – escola

Per relacionar l’escola i les famílies, es proposa fer un dissabte de plantada amb les famílies, on tots podrem compartir coneixements i col•laborar en un projecte molt important de l’escola. Si fem aquest tipus d’activitats, les famílies sentiran que formen part de l’escola i sentiran confiança pel professionals i l’aprenentatge que es duu a terme.



També, per celebrar els 25 anys de l’escola, les famílies van a l’escola i es realitza una activitat de reciclatge: separar les deixalles segons els materials corresponents. S’intenta prendre consciència a les famílies i als infants sobre realitzar aquesta acció a casa ja que és molt important per al bon manteniment del nostre planeta.

i després... anem a veure les nostres maquetes!! :)

A la segona hora de classe, en comptes d’anar al laboratori ens hem quedar a classe i hem fet una exposició de les nostres maquetes.


Hem pogut veure els treballs de les nostres companyes i a més, hem pogut aprendre com es desplacen molts dels animals que trobem al nostre planeta.


Ha sigut una classe molt divertida on hem pogut compartir coneixements, experiències i curiositats. Hem pogut aprendre totes de totes i això ens ha fet gaudir molt de l’activitat.


Aquí us deixo un petit recull de les nostres maquetes.




Gràcies noies!